Thursday 19 January 2012

Entah Kenapa . . .

Dengan Nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang

Hati. Sesuatu benda yang susah nak diramal, difahami dan teramat sangatlah susah untuk dijaga. Kenapa? Menjaga sebuah hati itu lebih payah dan lebih perit dari menjaga sebuah telur di hujung tanduk yang hanya menunggu masa untuk jatuh dan pecah... Kenapa? Disebabkan hati seluruh hidup kita berubah dan terganggu.. Saya.. salah satunya...

Saya tak tau
Sekarang nie saya malas nak phm hati org,
Hati saya,
Rasa nak biar je apa jadi pon,
Asal saya gembira.

Lantak org lain,
Sampai kadang2 saya rasa mcm dah takde perasaan,
Orang ckp itu ini,
Kosong takda reaksi,
Saya dah letih,
Menjaga hati yang selama ni memendam,
Saya sorg je yang jaga,
Yang lain terus menerus menjatuhkan.

Kenapa saya yg merasakan,
Orang lain tidak,
Sekurang2nya mereka faham,
Kenapa saya jadi mcm ni.

Org selalu ckp 'Allah takkan uji kita dgn sesuatu yg kita tak mampu'. Saya TERDIAM. Jujur saya ckp, saya tak mampu Ya Allah! Astaghfirullah.. Betapa beratnya ujian ini sampaikan hampir setiap hari mutiara  ini jatuh ke pipi dengan derasnya. Sesuatu yg bagi org lain mengembirakan dan menerujakan, tapi bagi saya sangat menyakitkan! Sangat sangat menyakitkan! Sesuatu yg bg seseorang menjadi sebuah harapan, tp bagi saya sesuatu yg harus saya lupakan. Sampai bila harus saya bertahan, atau mgkinkah ini sesuatu yg harus aku lalui utk mendapat Jannah Mu Ya Allah?



Jika benar, KUATkanlah hati ini . . .

" (Ingatlah) ketika kamu lari dan tidak menoleh kepada seseorangpun, sedang Rasul yang berada di antara kawan-kawanmu yang lain memanggil kamu, karena itu Allah menimpakan atas kamu kesedihan atas kesedihan, supaya  kamu jangan bersedih hati terhadap apa yang luput daripada kamu dan terhadap apa yang menimpa kamu. Allah Maha Mengetahui apa yang kamu kerjakan. (Al-Imran [3:153])"

Akhir kalam . . .

*post yg dah lama tertangguh, baru skrg rasa nk post. Itulah yg dikatakan BUSHAN*

No comments:

Post a Comment